Skip to main content

Mama Writerpreneur (6-24)

Tips mendapat 'Testimoni' buku

Satu cara untuk kita menggumpul testimoni pembaca buku adalah dengan membuat 'contest'. Penulis sendiri kena buat contest ini agar dapat 'engagement' dengan pembaca. Persediaan adalah menyediakan hadiah yang berpatutan buat para pemenang. Anggaplah ia adalah sebagai perkongsian rezeki dan penghargaan kepada pembaca-pembaca buku anda. Di samping itu, testimoni yang diberikan, boleh mendorong orang lain untuk mendapatkan buku anda.

Contoh contest yang telah saya lakukan pada akhir tahun 2016 yang lalu:


Assalamualaikum & Selamat Pagi ... 

Buat semua pembaca buku '7 Rahsia Tenang Menghadapi Ujian Hidup'.
.
.
Sempena hari ke-84 terbitnya buku '7RTMUH', saya ingin berikan contest. Berikut adalah cara-caranya:

#1 Selfie dengan buku '7RTMUH'
#2 Buat ulasan, komen @ manfaat berkenaan dengan buku tersebut
#3 Tag saya di FB berkenaan perkara 1&2 diatas.
.
.
Tarikh mula: 23/12/2016 (Jumaat)
Tarikh akhir: 30/12/2016 (Jumaat)
Pengumuman pemenang: 31/12/2016
.
.
Hadiah:
-Wang Tunai RM100 beserta hadiah iringan.
-Ulasan pemenang akan dimasukkan di ruangan 'Apa kata mereka' pada cetakan edisi ketiga nanti.

Sebarang pertanyaan, boleh berhubung terus dengan saya.

P/S: Berikan ulasan yang ikhlas ya, andai anda berikan keikhlasan dalam menulis, ia boleh dirasai oleh pembaca.
Selamat Mencuba, Semoga Berjaya :)

Farrawati Sabli
Yang menulis buku '7RTMUH


Sepanjang minggu, ingatkan para peserta dengan kata-kata 'softselling', tidak nampak menjual pun.

Proses penilaian dan pemilihan pemenang contest buku '7RTMUH' sedang berlangsung. Esok pengumuman pemenang, jam 10am. InsyaAllah.
Stay tune :)
Maaf, tiada undian SMS.
Masih boleh menghantar penyertaan sebelum jam 11.59pm malam ini.
Sekian.

Bila tiba hari pengumuman pemenang:

[KEPUTUSAN CONTEST BUKU '7RTMUH']
.
.
Alhamdulillah,
Berikut saya senaraikan 5 orang pemenang contest buku '7 Rahsia Tenang Menghadapi Ujian Hidup'.
.
Mawar Unggu
Buku ini banyak mengajar diri ke arah positif..
..Lebih 7 kali baca.. Sebab selalu sahaja perasaan negatif hadir dalam diri ini.
Jatuh bangun sendiri...Cerita dalam buku ini hampir sama dengan cerita hidup saya.. Sebab itu saya suka baca berulang kali..
Semasa pertama kali saya baca, saya menangis. Sebab ada lagi orang lain yang bermasalah daripada saya, bab 3 paling menyentuh jiwa saya iaitu ‘mari belajar senyum dalam ujian’.
Dan bab 6..belajar sesuatu daripada ujian.. Allah SWT uji saya.. Allah tidak uji jika saya tidak kuat untuk hadapinya..
Saya seorang yang pendendam.. Bila sampai bab maafkan orang saya baca ulang-ulang..sebab baca dengan buat tidak sama, saya usaha sebab malu pada diri.
Saya suka ayat-ayat dalam buku ini sebab lahir ikhlas daripada hati dan sampai ke hati saya...
Ya kini saya tidak mengalah lagi... Saya akan terus ke angkasa semakin tenang dengan JALAN ALLAH.. BUKU INI ASBAB SAHAJA. Semua atas izin Allah.
.
Hairyiea Ismail
Setiap kali saya baca buku 7RTMUH, ia bagaikan mengisahkan hidup saya yang naik turun naik turun...
Setiap kali baca, saya menangis..
Setiap kali baca, saya terimbas kenangan dulu
Setiap kali baca, saya sedar telah banyak perkara sukar yang telah saya lalui, dan saya rupanya mampu lalui.
Setiap kali baca, saya bersyukur atas nikmat yang terlalu banyak Allah SWT berikan kepada saya.
Setiap kali baca saya selalu ingat pada mereka yang telah PERGI untuk saya sampaikan sekalung doa.
Buku ini seperti bercerita kepada saya agar saya terus kuat dan senantiasa bersyukur kerana setiap ujian itu pasti ada barakah yang ingin disampaikan..
Walau susah bagaimana hidup jalani ia dengan tenang.
.
Aniem Jemain
Apapun yang terjadi mind set kena positif...
Dalam media sosial orang sindir-sindir abaikan, kesusahan kita hanya Allah SWT yang MAHA MENGETAHUI....Buku 7RTMUH telah banyak mengajar saya tentang ketenangan hati.
.
Mumtaz Hidayahtullah Yatau
Padat dengan rahsia kehidupan.
Bagaimana Bangkit semula selepas jatuh... Disakiti berulang-ulang? kecewa berkali-kali?
Perkongsian santai penuh dengan tangisan dan kasih sayang..
Tulisan sahabat hebat saya Kak Farrawati Sabli
 Semoga ia membantu sesiapa Sahaja yang memerlukan...
.
Suryani Mohd Sirun
7RTMUH memberikan banyak pengajaran dan nilai-nilai moral yang mampu membantu kita dalam mengharungi kehidupan di dunia yang tidak kalis ujian dan cabaran ini. Buku ini juga sangat sesuai untuk golongan yang sedang galau kerana diuji dan mencari erti hidup.
7RTMUH merupakan penawar yang mujarab. Manusia dan ujian berpisah tiada. Membaca 7RTMUH mampu mengubah sudut pandang manusia tentang ujian dan masalah dari negatif kepada positif.
Terima Kasih pada semua.
Semoga Bermanfaat, Salam Ketenangan Hati.
Saya pm untuk claim hadiah (Sekeping not oren, mini kalendar, buku screaming-free parenting dan gift bunga-bunga cinta) di hari jumaat yang penuh barokah ini ya.



Penulis 7RTMUH
6/1/2017


Popular posts from this blog

18.11.2011 Malam Berinai

Salam, Pada malam selepas majlis pernikahan, berlangsungnya majlis malam berinai. Ia kebudayaan Bajau Sama Kota Belud iaitu juga dipanggil malam 'mandi badak', maksudnya menepung tawar dan berinai agar menaikkan seri pengantin untuk bersanding keesokan hari. Ia berlangsung selepas Solat Isya'. Inilah pakaian suku kaum Bajau Sama di Kota Belud. Yg atas kepala dipanggil Serimpak. Berat ni!! My lovely mum 'menepung tawar' My captain, mengantuk ka tu? The little girl tu Nea n Wiwin, drg sporting sgt.. My Grandma My lovely dad Majlis diteruskan dengan acara kebudayaan iaitu Gambus dan bertitik, sampai jam 2pagi acara ni selesai.

10 Cara TENANGKAN HATI Dalam Berusaha?

10 Cara Bagaimana Untuk TENANG Dalam Berusaha? #1 Jangan terlalu fikirkan hasil, tenang. Usaha. Bila kita tenang, aura lebih terserlah. Hargai usaha dan serah pada Allah swt. Hati kita dalam genggaman-Nya. #2 Bebaskan diri dari penghargaan manusia, jangan merasa hebat. Dia yang Maha Hebat yang menjadikan diri kita hebat.Jika kita niat untuk buat baik, Dia akan balas dengan kebaikan. InsyaAllah #3 Jangan terlalu rasa bersalah, ia akan melemahkan 'energy' kita. Taubat dan perbaiki kesilapan. #4 Kita tahu dunia ini tempat ujian, markahnya nanti di Padang Mahsyar. InsyaAllah, kita akan tenang kerana sentiasa ingat untuk mengumpul banyak bekalan untuk dibawa pulang ke tempat abadi. #5 Dunia bukan tempat berlumba, tetapi untuk melakukan yang terbaik. Bukan untuk fokus dicakap orang baik, tetapi perlu menjadi orang yang baik. Bukan sebab hendak tunjuk hebat tapi ia ibadah. Sentiasa periksa ketulusan dan keikhlasan hati. #6 Maksimakan ikhtiar. Atur strategi dan taub

Jalan-jalan di Pekan Ayer Hitam, Batu Pahat

Berkesempatan berjalan-jalan di Pekan Ayer Hitam, Batu Pahat, Johor..BEST..!!!banyaknya anak-anak patung jual di sini. Murah pula tu, memang teruja la tgk barang2 kiut-miut yang dijual. Sesuai dengan cita rasa aku, yang sukakan barang2 yang kiut khususnya kaler pink..^^, umur:28 th beb...beli la juga patung bantal tu untuk dua orang adik yang sentiasa menantikan buah tangan dari kakak mereka ni. Selain tu, beli kerepek dan pelbagai perencah masakan di sini. Thanks a lot to, adik ain yang sudi bawa akak jalan2 kat cni. Next time, pasti tempat ni akan ku kunjungi lagi... Jom kita tgk2 gambar..!! ~fs~ 24 April 2010