Skip to main content

Memori Sate Kajang

18/11/2009
Hoorey...
I have done my work here in KL..presentation??well done..quite good juga la..coz bila keluar dari ballroom equotarial, ada la seorang dua participant yang tanya soalan bertubi2...great!! jumpa personal dan bertanya..tidak tanya saat Q&A session, iaitu saat yang paling menggerunkan buat para presenter..

Sabrina..apa lagi, JOM Sate Kajang..nyum..nyum..
Berjanji dengan Sabrina makan sate kajang sejak kemarin lagi..Sabrina merupakan kawan sekolah aku, form 1-3 di SMK(a) Inanam..never seen her since 12 years ago..adui na tokk..bayangkan pertemuan pertama kami di Hotel Equotarial macamana..kami ingat hotel tu kami yang punya..^__^, Sabrina suda 6 tahun bekerja di Hotel berkenaan..memang FB ni sgt berjasa dlm menemukan aku dengan kwn lamaku ini..Sabrina nmpk post aku dlm FB mengenai kedatanganku ke kl dan ada kena mengena dengan 'Equotarial Hotel'. Exited +Best..aku bawa keta ke Hotel, kazen aku ada hal yang betul2 penting sehingga tidak dapat hantar aku ke Hotel di pagi hari..apa lagi, aku driving ke Bandar Baru Bangi dari Seri Kembangan..ke'riak'an sedikit bermula..bangga..sampai tanpa sesat..kuikuikui...tapi dengan bantuan K'own dan Kai Ling, amik lagi K'own di Palm Garden resort.



Sebelum makan sate kajang, kena hantar k'own ke Palm Garden dulu..k'own nda dapat join kami mkn satay kajang..ada agenda lain..so, Sabrina escoted ke Palm Garden..sempat lagi lepak2 di bilik k'own dan aku tukar baju di sana..Terjah!!

Kemudian hantar Kai Ling ke LCCT, flightnya ke Singapore pukul 9.30pm..kami bertolak dari Palm Garden lebih kurang pukul 6.30pm..kira ok la tu..jln pun nda jem ke LCCT..kami naik keta kazen aku, Sabrina drive, keta dia parking di Palm Garden. Dalam keta, kami ni nda berenti2 berceta..banyak betul cerita..sambung menyambung.. Kai Ling di belakang jadi pendengar yg setia a.k.a pening leh cerita kami..ceta punya ceta, tersesat..!!ala, mo gi LCCT, termasuk simpang Putrajaya..punya la..hampir setengah jam pusing2 cari jln keluar..sempat la Kai Ling menikmati keindahan lampu2 neon yang bergemerlapan di Putrajaya..perghh..padahal, dalam hati masing2, habis la..terlepas flight..tapi buat2 steady lagi..Kai Ling..SOWIE!!

Sampai di LCCT tepat pukul 8.35pm..alhamdulillah..kira lagi 45min penerbangan..kira ok lagi kn..Kai Ling cepat2 turun untuk check-in..bersalaman dengan dia..see u soon in UMS, i'll be back on 25/11,enjoy dulu kat cni..tata, take care..Kai Ling, thanks fara..thanks sabrina, bye bye..

Beg sudah dikeluarkan..alamak..dia kan pelepasan luar negeri..napa kita turunkan di pelepasan dalam negeri..Kai Ling: It's ok..saya jalan saja..tidak jauh juga tu..tata..:)

Perjalanan dari LCCT terus ke Kajang..Sate Kajang Hj Samuri, satu matlamat dan satu tujuan pada malam itu..keluar dari LCCT, ada road block..alamak, aku dan Sabrina tidak pakai seat belt..nda sempat pakai, pak polisi suluh kami dalam kereta dan suruh berenti..em..aku dan Sabrina rupanya ada penyakit yang sama..iaitu panik on the spot..

Parking di tepi,
Pak Polisi sudah ketuk2 tingkap di luar bersama lampu suluhnya dengan muka yang cukup garang..ntah mcmna aku ngan Sabrina tidak jumpa button tingkap tu..kalut habis..grrr...

Polis: Cik, minta lesen dan IC..
Lesen dan IC berada di walet Sabrina, di dalam beg laptopnya yang paking dekat dengan kaki aku..aku yang ingin membantu kekalutan Sabrina membuka walet tu dan mo tolong cari kunun..adui..manala aku tau di mana dia selitkan IC dan lesen memandu dia..dan walet itu diserahkan kepada Sabrina..
Sabrina: En, kami dari LCCT tadi, hantar kawan..flight ke Singgapore kul 9.
Polis: (hanya diam sambil cek lesen sabrina), mungkin hanya berkata2 di dalam hati ~tak tanya pun..~
Polis cek roadtax dan sekitar badan kereta Satria GTI kaler meron tu..
Polis: ini kereta sape?
Sabrina: kereta kazen dia en..
Polis: Nombor flight kereta sudah tercabut satu..nanti tolong pasang..ok..jalan..

Huh...lega...pecah perut juga la lepas tu..perut yang kosong mo makan sate kajang tu..lucu..sama2 kalut..dalam kegairahan kami ketawa, tiba2 ketawa kami terhenti sebaik sahaja mendapat panggilan dari Kai ling..

Kai Ling: Farra, got a problem here..beg saya tak dapat masuk cargo, dah tutup..tapi saya boleh masuk lagi..beg mungkin kena tinggal..
Farra: really..emm..(dlm hati, patah balik ka?sudah separuh perjalanan ni, amik beg dia..tapi..)
Sabrina: try pegi customer service, minta rayuan..then, kalau tak boleh, tggl beg kat customer service tu, then, sok k'own balik Penang, dia tolong bawakn..

Hanya itu solution yang berjaya kami fikirkan, selain patah balik ambik beg Kai Ling..
10 min kemudian, Kai Ling cal lagi,

Kai Ling: farra..everything is ok..flight delay..no need to worry..thank ya..sorry..have fun..

yes!!...saja ja air asia ni tau..legaaa...dapat la kami fokus dengan matlamat kami tu...ada satu branch Sate Kajang Hj Samuri di Bangi..i prefer to go there..ok ba..aku ikut ko ja..


Setibanya di Bangi, aik...tutup...
Terpaksa la kami ke Kajang...nda pa..yang penting matlamat dan tujuan tercapai...
Tiba di Kajang, aikkk...TUTUP juga...maybe hari rabu masa mereka berehat..
alamak...tutup la farra..kekecewaan melanda dengan perut yang berkeroncong..
apa nak buat..DAH NASIB BADAN..:(

kami ke Bangi semula cari tempat makan..em..mo makan apa ah..pikir..pikir..dan pikir lagi..dan suda terfikir pun..dan menunggu..haih, yang tukang amik order tu tidak layan kami..hanya tgk..dan restoren tu mcm tidak cukup pekerja..sehingga kami bangun mo pindah restoren pun tiada tindakan susulan dari pekerja restoren tu..terus blah dari situ..sambil ber'emosi'..suda la nda dpt makan sate kajang..tidak dilayan lagi..apa ka..sedih mengenangkan nasib bagai dirundung malang..


akhirnya..perut yang berkeroncong pun di isi..aku mkn tomyam dengan nasi putih, Sabrina makan mee goreng yang cukup masin..walaupun matlamat tidak tercapai..kami tetap bersyukur apa yang ada..suara kami sampai mo hilang pada malam itu kerana terlalu bercerita dan ketawa..huhuhu..
(will be continued...ada lagi sambungan kisah Memori Sate Kajang selepas ini...panjang betul suda entry aku kali ni..tunggu...!!)
~fs~








Comments

Popular posts from this blog

18.11.2011 Malam Berinai

Salam, Pada malam selepas majlis pernikahan, berlangsungnya majlis malam berinai. Ia kebudayaan Bajau Sama Kota Belud iaitu juga dipanggil malam 'mandi badak', maksudnya menepung tawar dan berinai agar menaikkan seri pengantin untuk bersanding keesokan hari. Ia berlangsung selepas Solat Isya'. Inilah pakaian suku kaum Bajau Sama di Kota Belud. Yg atas kepala dipanggil Serimpak. Berat ni!! My lovely mum 'menepung tawar' My captain, mengantuk ka tu? The little girl tu Nea n Wiwin, drg sporting sgt.. My Grandma My lovely dad Majlis diteruskan dengan acara kebudayaan iaitu Gambus dan bertitik, sampai jam 2pagi acara ni selesai.

10 Cara TENANGKAN HATI Dalam Berusaha?

10 Cara Bagaimana Untuk TENANG Dalam Berusaha? #1 Jangan terlalu fikirkan hasil, tenang. Usaha. Bila kita tenang, aura lebih terserlah. Hargai usaha dan serah pada Allah swt. Hati kita dalam genggaman-Nya. #2 Bebaskan diri dari penghargaan manusia, jangan merasa hebat. Dia yang Maha Hebat yang menjadikan diri kita hebat.Jika kita niat untuk buat baik, Dia akan balas dengan kebaikan. InsyaAllah #3 Jangan terlalu rasa bersalah, ia akan melemahkan 'energy' kita. Taubat dan perbaiki kesilapan. #4 Kita tahu dunia ini tempat ujian, markahnya nanti di Padang Mahsyar. InsyaAllah, kita akan tenang kerana sentiasa ingat untuk mengumpul banyak bekalan untuk dibawa pulang ke tempat abadi. #5 Dunia bukan tempat berlumba, tetapi untuk melakukan yang terbaik. Bukan untuk fokus dicakap orang baik, tetapi perlu menjadi orang yang baik. Bukan sebab hendak tunjuk hebat tapi ia ibadah. Sentiasa periksa ketulusan dan keikhlasan hati. #6 Maksimakan ikhtiar. Atur strategi dan taub

Jalan-jalan di Pekan Ayer Hitam, Batu Pahat

Berkesempatan berjalan-jalan di Pekan Ayer Hitam, Batu Pahat, Johor..BEST..!!!banyaknya anak-anak patung jual di sini. Murah pula tu, memang teruja la tgk barang2 kiut-miut yang dijual. Sesuai dengan cita rasa aku, yang sukakan barang2 yang kiut khususnya kaler pink..^^, umur:28 th beb...beli la juga patung bantal tu untuk dua orang adik yang sentiasa menantikan buah tangan dari kakak mereka ni. Selain tu, beli kerepek dan pelbagai perencah masakan di sini. Thanks a lot to, adik ain yang sudi bawa akak jalan2 kat cni. Next time, pasti tempat ni akan ku kunjungi lagi... Jom kita tgk2 gambar..!! ~fs~ 24 April 2010