Skip to main content

'DIA' unik..aku suka ke'UNIK'an dia..

apa punya tajuk daa...

Ini tajuk tercipta adalah untuk memenuhi silibus blog ini iaitu "aku, buku dan CINTA"
Dan kekecewaan aku tidak dpt tgk 'SEHATI BERDANSA' mlm ni sebab bapa aku tgk main bola 'Kelantan vs N.9'

tidak apa,biarlah aku berdansa pada malam ini dengan jari jemariku serta keypad2 laptop ku ini.
-
-
cepat la Farra, mulakan cerita ko ni..
ba..ba..iklan dulu ba kejap..

Yang UNIK, yang LUCU, yang MENARIK
Sabah FM..Baguss ba..

Kenapa dia UNIK, apa Ke'UNIK'an dia?Sila Buktikan..

1) Dia dilahirkan pada 2/5/82, alamat blog dia S_ _ _ _23, cuba perhatikan angka2 ganjil tu..5 dan 3 kan..5 adalah bersamaan dengan msg2 aku bagi pada dia tanpa balasan. Dan 3 adalah msg2 dia dalam inbox aku (pandai juga ba dia balas msg). Dipendekkan cerita, sebenarnya juz mo ckp dia ni selalu ignore msg org. Lebih2 lg msg pompuan2 yg tidak kena mengena dengan diri dia..kira unik la tu..bagus la tu, kira Jantan Buaya Darat, teda la dalam diri dia..mengkali la..aku hanya bagi pendapat. Buaya sungai ja la kali.

2) Daripada 5, hanya dia 1 orang lelaki dalam adik beradiknya. Ini pun unik juga..kan..kan..

3) Bila pakai seluar jeans, dia suka lipat sampai buku lali. Walaupun pakai dengan baju melayu. Jarang kan tgk dressing mcm tu..

4)Dalam keghairahan org ber' FB' skrg ni, hanya dia tiada akaun FB. Mungkin hanya akaun di Bank Rakyat ja. Walhal, bapa dan adik beradik dia yang lain aktif dgn FB. So, dalam profile FB bapa dia, dlm children, hanya dia ja yg 'font' kaler hitam..yang lain 'font' kaler biru. UNIK la tu, buat FB, sekali lagi ia berjasa di arena ni, yang menemukan aku dgn bapa dia melalui kisah Pulau Mantanani. Dan bapa dia yang sangat sporting tu bagi no tel anak tunggal lelaki yang begitu disayanginya ini. Huh, dasyat kan..tackle bapa dulu beb, baru tackle anak..baru ngam..taim tu, aku nda kenal pun anak dia ni.

5) Dia ada 4 mata. Haaah...?dari planet Marikh ka hapa? Ish..nda ba..dia pakai spek ba..nda kan la.. (yg ini aku tambah2 ja la, nda unik pun).

6) Hanya karya dalam blognya saja yang berjaya membuat cerita lucunya buat aku MENANGIS, cerita sedihnya buat aku TERSENYUM dan KETAWA.

DAN
-
-
Pada 6/11/09, Hari Jumaat yang penuh Berkat.
Aku dan Dia 'officially declared', declare sebagai 'KAWAN' ba..kamu ni..suka gosip2 tau..
Hanya KAWAN, tidak lebih dari itu.
Dia banyak agenda lagi yang perlu diselesaikan, aku pun sama..Banyak lagi tanggungjawab lain, yang mesti dan wajib diselesaikan. Untuk bercintan-cintun, nda payah la dulu, nda ngam timing lagi ni. Makan megi Cintan ja la boleh..kan..

TETAPI
-

Sekiranya ada CINTA vs CINTAN terbit dihati kami, biarlah ia datang secara semula jadi. Tidak dipaksa+terpaksa+memaksa
Biarlah ia terbit seperti Matahari terbit di waktu fajar, yang boleh menyuburkan tanaman para petani.
Dan sekiranya perasaan CINTA itu tidak terbit pun di hati kami, biarlah ia tenggelam seperti tenggelamnya matahari di waktu senja, dan perjalanannya sentiasa dalam ORBIT, tidak lari dari LANDASAN keimanan. Sesungguhnya, perancangan-Nya adalah yang terbaik.


Sekian, Terima Kasih.


References:
1) Bapa dia yang sudah bagi green light tu
2) Kakak dan adik2 dia. Kakak dia ni senior aku di SEMAI dlu. Senang skit la keja aku bila kena intebiu nnt. Adik2 dia dlm FB dan blog masing2.
3) Abd. Mun'im Mohd, Kisah Cinta Sejati Khadijah, "Khadijah menjadi pelopor bagi memberikan hak pada kaum WANITA memilih rakan hidup mereka sendiri. Khadijah berpendapat bahawa WANITA juga berhak melakukan pendekatan kepada kaum Adam yang dia inginkan. (M/surat:309).
4) Of course la blog dia, S_ _ _ _23, banyak kisah dia sana..aku suka baca terutamanya "There's something about S _ _ _ _23.

Marikucuritumpuanmu: iya, sudah pun..tumpuan aku sudah dicuri oleh kamu.

GOAL!!

N.9 3, Kelantan 1
Mba, begitu la ah..daaa...

To Love and Be Loved
~fs~

Comments

Popular posts from this blog

18.11.2011 Malam Berinai

Salam, Pada malam selepas majlis pernikahan, berlangsungnya majlis malam berinai. Ia kebudayaan Bajau Sama Kota Belud iaitu juga dipanggil malam 'mandi badak', maksudnya menepung tawar dan berinai agar menaikkan seri pengantin untuk bersanding keesokan hari. Ia berlangsung selepas Solat Isya'. Inilah pakaian suku kaum Bajau Sama di Kota Belud. Yg atas kepala dipanggil Serimpak. Berat ni!! My lovely mum 'menepung tawar' My captain, mengantuk ka tu? The little girl tu Nea n Wiwin, drg sporting sgt.. My Grandma My lovely dad Majlis diteruskan dengan acara kebudayaan iaitu Gambus dan bertitik, sampai jam 2pagi acara ni selesai.

10 Cara TENANGKAN HATI Dalam Berusaha?

10 Cara Bagaimana Untuk TENANG Dalam Berusaha? #1 Jangan terlalu fikirkan hasil, tenang. Usaha. Bila kita tenang, aura lebih terserlah. Hargai usaha dan serah pada Allah swt. Hati kita dalam genggaman-Nya. #2 Bebaskan diri dari penghargaan manusia, jangan merasa hebat. Dia yang Maha Hebat yang menjadikan diri kita hebat.Jika kita niat untuk buat baik, Dia akan balas dengan kebaikan. InsyaAllah #3 Jangan terlalu rasa bersalah, ia akan melemahkan 'energy' kita. Taubat dan perbaiki kesilapan. #4 Kita tahu dunia ini tempat ujian, markahnya nanti di Padang Mahsyar. InsyaAllah, kita akan tenang kerana sentiasa ingat untuk mengumpul banyak bekalan untuk dibawa pulang ke tempat abadi. #5 Dunia bukan tempat berlumba, tetapi untuk melakukan yang terbaik. Bukan untuk fokus dicakap orang baik, tetapi perlu menjadi orang yang baik. Bukan sebab hendak tunjuk hebat tapi ia ibadah. Sentiasa periksa ketulusan dan keikhlasan hati. #6 Maksimakan ikhtiar. Atur strategi dan taub

Jalan-jalan di Pekan Ayer Hitam, Batu Pahat

Berkesempatan berjalan-jalan di Pekan Ayer Hitam, Batu Pahat, Johor..BEST..!!!banyaknya anak-anak patung jual di sini. Murah pula tu, memang teruja la tgk barang2 kiut-miut yang dijual. Sesuai dengan cita rasa aku, yang sukakan barang2 yang kiut khususnya kaler pink..^^, umur:28 th beb...beli la juga patung bantal tu untuk dua orang adik yang sentiasa menantikan buah tangan dari kakak mereka ni. Selain tu, beli kerepek dan pelbagai perencah masakan di sini. Thanks a lot to, adik ain yang sudi bawa akak jalan2 kat cni. Next time, pasti tempat ni akan ku kunjungi lagi... Jom kita tgk2 gambar..!! ~fs~ 24 April 2010