Skip to main content

farrawati sabli was tagged in a Blogger To Blogger

Mula-mula, terkejut juga...ingatkn FB ja yg ada tag-mentag ni..rupanya, blogger to blogger pun ada jg...emm..ok la, aku suka jg kena tag ni..tp, klu di FB tu..aku x suka la kena tag yg tidak kena mengena dgn hidupku..dlm diam, cepat ja aku remove tag tu..cnth tag yg aku tidak suka di FB tu adalah Karangan BM budak2 sekolah yg menjadi bahan ketawa sesiapa membacanya, ya..memang lucu, Tajuk pun..'Terima Ksih Datuk'..emm...kesian budak tu, iya lah..dia ada idea menulis sebenarnya..bantu lah dia, jgn dipersendakan...

OK lah...thanks Bluedianthus....

Ni aku jawab tag ko ah...baca2..

1. Anda rasa anda HOT?
-sentiasa COOL bebeh...tidak suka HOT2 ni...nda best..minuman kegemaran: Teh 'O' Laici ping ok..harap maklum!!

2. Upload gambar kesayangan anda..
-sila alihkan perhatian pada gambar yang di atas..itu la gambar kesayangan aku...betul2 aku sayang....tidak tau cmn lagi aku mo ckp tuk express kan sayang aku sama gambar yang di atas...gmbar aku dr kecik2 sampai dewasa yang mana skrg mau meningkat 28th suda.

3. Kenapa anda suka gambar di atas?
-Sebagai penghargaanku terhadap kedua orang tuaku yang tercinta.

4. Bila kali terakhir anda makan Pizza?
- Tidak silap bulan Februari tu, bersama adik aku Fatin..sebelum dia balik ke Pulau Labuan..ops..dia yang belanja coz baru keluar PTPTN..hehe..

5. Lagu terakhir yang dengar?
-terlalu banyak lagu, sampai nda ingat yang terakhir..esp, taim perjalanan balik KB, pasang lagu kuat2..sambil nyanyi lagi..keta auto, klu tidak nyanyi..tertidur nanti..

6. Apa yang anda buat selepas selesaikan tag ni?
-Ada kerja yang penting..tuk competition PEREKA 2010 minggu depan..mo print poster..

7. Selain dari nama anda sendiri, anda suka dipanggil dengan nama apa?
- Nama manja aku, yang dipanggil oleh adik bongsu aku di rumah...LA...hehe..selain tu, aku suka dipanggil ADIK..tp, abg2 sepupu ja yg panggil ni..maybe aku ni anak sulung...tiada abang, so, tu lah suka kalau kena panggil adik kunun..hehe..malu ^^

8. Tag lagi 6 orang tanpa kekesalan..

1. Bluedianthus (My Music, My Computer, My Life)
2. Cigu Echam (Telus dan Tulus)
3. ??
4.??
5.??
6.??

9. Siapa No 1 kepada anda?
- Dia adalah sahabatku, satu rumah dulu di KF..di awal era blogging aku ni..dia la guru aku..kadang2 kami tidur sampai tgh mlm berblogging..dia buat master di SKTM, terrer la bab2 komputer ni..tajuk master dia buat program e-learning di UMS klu tidak silap..dia la selalu bercerita sama aku pasal2 database, mcm2 software dll..tp, aku ni mendengar ja..byk benda aku nda fhm..:-)
-dia juga seorang yang cukup tabah, dulu awal2 sem, sama2 la kami tunggu bas berjam2, naik bas, jln kaki dr KF sampai luar dekat roundabout tu pun kami pernah sama2...taim tu cuti semester, tiada bas..oh ya, yang aku kagum dengan dia..pernah jalan kaki dari KF sampai ke SKTM, UMS...clap..clap..(jan mara WM..hehe..) akan menjadi kenangan manis ba ni..semuanya demi matlamat yang satu..kan..kan...SEMOGA BERJAYA SAHABATKU WM, ada masa nanti kita lunch sama2 ok..masalah blog aku yang tidak dapat dikomen ni belum selesai lagi...uwaaa....

10. Bagaimana pula No. 2?
- Mula2 rakan di alam maya, kemudian di alam realiti..then, kembali semula ke alam maya..dan lepas ni tidak tau la samada ke alam realiti semula ka..atau tidak..apa yang pasti, aku suka baca blog dia..bukan blogspot, tapi wordpress. Persahabatan yang dikira UNIK...(kan aku pernah post dulu, dia Unik, Aku suka keunikan dia..dia la ni..hehe)
-Pernah berjumpa di alam realiti, tanpa sebarang bicara cuma dengan senyuman yang cukup manis yang bisa membuat hatiku cair..(mesti kamu pelik baca cerita aku ni), kemudian time jumpa tu..bapa dia yang bawa..(ya betul, ini kisah benar), tapi malangnya..selepas berjumpa sekali tu, aku dapati msg2 aku jarang dibalas, ada lah sekali dua...rupa2nya, dia mau cari wanita yang bermata sepet, yang pandai main piano mainan..hehe...(aku skodeng FB dia baa)..jadi, mungkin aku suda direjek olehnya...DAN, tidak lama lagi Betday dia...tgh berfikir2 mo buatkan dia kek yang paling spesel...sebagai tanda PERSAHABATAN..apa salahnya kan..

Buat masa ni, hanya dua ja rakan blogger yang aku tag...ok la tu kan...oh ya, orang yang di TAG dengan font yang large and bold, diharap dapat membalas TAG ini..tapi dengan kerelaan hati..tanpa paksaan.

Selamat Tag-menTag....tata...
~fs~

Comments

Popular posts from this blog

18.11.2011 Malam Berinai

Salam, Pada malam selepas majlis pernikahan, berlangsungnya majlis malam berinai. Ia kebudayaan Bajau Sama Kota Belud iaitu juga dipanggil malam 'mandi badak', maksudnya menepung tawar dan berinai agar menaikkan seri pengantin untuk bersanding keesokan hari. Ia berlangsung selepas Solat Isya'. Inilah pakaian suku kaum Bajau Sama di Kota Belud. Yg atas kepala dipanggil Serimpak. Berat ni!! My lovely mum 'menepung tawar' My captain, mengantuk ka tu? The little girl tu Nea n Wiwin, drg sporting sgt.. My Grandma My lovely dad Majlis diteruskan dengan acara kebudayaan iaitu Gambus dan bertitik, sampai jam 2pagi acara ni selesai.

10 Cara TENANGKAN HATI Dalam Berusaha?

10 Cara Bagaimana Untuk TENANG Dalam Berusaha? #1 Jangan terlalu fikirkan hasil, tenang. Usaha. Bila kita tenang, aura lebih terserlah. Hargai usaha dan serah pada Allah swt. Hati kita dalam genggaman-Nya. #2 Bebaskan diri dari penghargaan manusia, jangan merasa hebat. Dia yang Maha Hebat yang menjadikan diri kita hebat.Jika kita niat untuk buat baik, Dia akan balas dengan kebaikan. InsyaAllah #3 Jangan terlalu rasa bersalah, ia akan melemahkan 'energy' kita. Taubat dan perbaiki kesilapan. #4 Kita tahu dunia ini tempat ujian, markahnya nanti di Padang Mahsyar. InsyaAllah, kita akan tenang kerana sentiasa ingat untuk mengumpul banyak bekalan untuk dibawa pulang ke tempat abadi. #5 Dunia bukan tempat berlumba, tetapi untuk melakukan yang terbaik. Bukan untuk fokus dicakap orang baik, tetapi perlu menjadi orang yang baik. Bukan sebab hendak tunjuk hebat tapi ia ibadah. Sentiasa periksa ketulusan dan keikhlasan hati. #6 Maksimakan ikhtiar. Atur strategi dan taub

Jalan-jalan di Pekan Ayer Hitam, Batu Pahat

Berkesempatan berjalan-jalan di Pekan Ayer Hitam, Batu Pahat, Johor..BEST..!!!banyaknya anak-anak patung jual di sini. Murah pula tu, memang teruja la tgk barang2 kiut-miut yang dijual. Sesuai dengan cita rasa aku, yang sukakan barang2 yang kiut khususnya kaler pink..^^, umur:28 th beb...beli la juga patung bantal tu untuk dua orang adik yang sentiasa menantikan buah tangan dari kakak mereka ni. Selain tu, beli kerepek dan pelbagai perencah masakan di sini. Thanks a lot to, adik ain yang sudi bawa akak jalan2 kat cni. Next time, pasti tempat ni akan ku kunjungi lagi... Jom kita tgk2 gambar..!! ~fs~ 24 April 2010